У Сумах продовжується фестиваль старовинної музики «Bach-fest»
XXIV Міжнародний фестиваль музики Й.С. Баха та епохи бароко «Bach-fest» перейшов свій екватор.
Почався він з виступу збірної інтернаціональної команди музикантів з міста Бремен. Їх манера виконання та спілкування з публікою трохи нагадали наукову лекцію, де максимум дбайливого ставлення до фактів і мінімум емоцій.
Наступними були музиканти з Одеси – Вероніка Струк (орган) і Юлія Тимакова (сопрано). Обидві виконавиці зачарували і надихнули зал своєї відкритістю, емоційнійною свіжістю і налаштованістю на позитивний енергообмін. Навіть дивно було, особливо у першому відділені, коли звучали виключно твори Й.С.Баха, думати, що гості з Бремена виконували музику того ж самого композитора, що й одеситки.Але на цьому дива не закінчилися, а продовжилися. Наступними гостями фестивалю стали музиканти з Польщі – Даніель Прайзнер (орган) та Томаш Слюсарчик (труба). Більшість публіки йшла саме на нього, бо, по-перше, труба досить екзотичний інструмент для «Бах-фесту», а по–друге, сам Томаш Слюсарчик всесвітньо відомий виконавець, член журі багатьох національних та міжнародних конкурсів і має дуже щільний гастрольний графік. І всі сподівання сумських слухачів виповнилися сповна, але. На особистий погляд автора цього звіту, кульмінаційним моментом концерту стало виконання на органі Даніелем Прайзнером Фантазії і фуги g-moll BWV 542 Й.С. Баха. За рівнем це нагадало гру улюбленця сумської публіки Тімура Халіулліна. Але це було зовсім інше виконання і в цьому сенсі модне слово «неперевершено» здається абсолютно доречним і точним.
А потім була ще одна унікальна подія. На сцені обласної філармонії звучали одночасно чотири клавесина. Квартет клавесиністів з Києва Cembala Quartet у складі: Світлана Шабалтіна, Ольга Шадрина-Личак, Любов Титаренко та Паола Прокопенко у супроводі струнного ансамблю BAROCCOplus – Ганна Булуй (скрипка), Любов Подик (скрипка), Микола Іванов (альт) та Аліна Кун (віолончель) представив програму, складену виключно з творів Баха. Напрочуд гармонійне поєднання інструментів створило неповторне спільне звучання і залишило незабутнє враження в серцях і душах тих, кому пощастило стати частиною ущерть заповненого того вечора слухачами залу філармонії.
Підводячи проміжний підсумок, можна впевнено і з задоволенням сказати, що поки що на цьогорічному Бах-фесті не було пересічних концертів — всі запам’яталися і кожен міг стати прикрасою будь якого музичного форуму.
А попереду ще два
9 листопада гратимуть вже добре відомі у Сумах музиканти. І знов таки, у незвичному та інтригуючому поєднанні. Компанію скрипалю-віртуозу Кирилу Стеценко (Київ) складуть Андрій Прахт (клавесин, Одеса), та Назарій Стець (контрабас, Київ).
А завершиться «Bach-fest» 2019-го року вокально-інструментальним концертом за участю Романа Меліша (контр-тенор, Базель), Наталії Хмілевської (сопрано, Київ) та київського камерного ансамблю «Baroque Consort» у складі: Кирило Шарапов (скрипка), Віктор Іванов (скрипка), Віктора Рекало (віолончель) та Наталія Фоменко (клавесин).
Джерело: медиа портал АТС creativpodiya.com
комментарии